Het nieuwe en tevens laatste project van dit schooljaar is vanmiddag geopend met een Zweeds loopspel. De kinderen van de groepen vijf tot met acht moesten op het veld achter de school in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk vragen oplossen over de Grieken en de Romeinen. Wie kan er snel rennen, denken en goed samenwerken? Wie weet er al veel over deze periode in de geschiedenis? De kinderen hadden het er warm van.
’Wat als......elke bal ineens 25x zo zwaar zou zijn? Hoe kun je een tennisracket verbeteren?
De kinderen hebben over deze en nog andere bijzondere vragen mogen nadenken. Deze vragen komen van denksleutels, waarbij kinderen worden uitgedaagd om na te denken over minder gebruikelijke zaken.
De uitvindingen van....
De kinderen hebben ook tijdens dit project een huiswerkopdracht. Deze huiswerkopdracht kunnen ze de aankomende dagen uitvoeren. Ditmaal gaat het niet om het bijhouden van gegevens, maar het uitvoeren van een praat-, zoek- en doe-opdracht. Ze gaan namelijk met jullie in gesprek over de uitvindingen van de Romeinen en de Grieken. Welke uitvindingen van hen kennen jullie?
De kinderen hebben de huiswerkopdracht op papier meegekregen, maar hij is ook toegevoegd als bijlage. Maandag 18 mei nemen ze hun bevindingen mee terug naar school.