Ons onderwijs
| |
De projecten worden schoolbreed gehouden waardoor leerlingen klassendoorbrekend kunnen werken. Dit heeft als voordeel dat een jongere leerling kan samenwerken met een leerling uit een hogere groep. | Van het project moet verslaggeving komen waarin de leerling laat zien of de gestelde doelen en door de leerling zelf gekozen doelen zijn bereikt. Dit wordt bijgehouden in een portfolio van de leerling. Vanuit de portfolio wordt gecommuniceerd met de ouders.
|
| |
‘s Morgens wordt aan de gehele groep instructie gegeven over de doelen die in dit project moeten worden behaald. Na elke instructie oefenen de kinderen met het doel. Dit kan onder andere zijn door het maken van een kleine opdracht of het spelen van een spel in de klas of buiten. Elk doel is ook verwerkt in een grote opdracht waar de kinderen een dag, een week of meerdere weken aan werken. | Deze instructie is soms facultatief. Leerlingen die de instructie nodig hebben om tot een goed resultaat te komen, kiezen ervoor de instructie te volgen. Dit wordt opgebouwd vanaf groep 1. Er wordt opgelet of de executieve functies bij de leerling zo zijn ontwikkeld dat de leerling dit aankan. |
|
"Verleg je grenzen" | |||
De Meerkoet
Zoeken | Groepen | Praktische info | Neem contact op |