’Wie kan een drijvend object maken en deze vullen met zoveel mogelijk knikkers?’
De leerlingen van de groepen 5 tot en met 8 hebben de afgelopen weken tijdens de technieklessen laten zien dat ze goed kunnen samenwerken. In 16 teams gingen ze de volgende uitdaging aan: bouw een drijvend object die met een zo’n groot mogelijke lading knikkers belast kan worden.
De kinderen mochten dit keer niet zelf hun materialen kiezen. Ze kregen een starterspakket met daarin €500,- lijm, een bolletje touw, 5 grote en 5 kleine spatels. De rest van de materialen konden de kinderen ’kopen’ in het technieklokaal.
In je ontwerp moest je dus rekening houden met de hoeveelheid materialen die je wilde kopen. Kon je deze wel betalen? Goed nadenken, overleggen, handig rekenen, een duidelijk ontwerp tekenen en zuinig omgaan met de ’kostbare’ materialen. Samen doorliepen de leerlingen de ontwerpcyclus van Koet.
Elk team heeft uiteindelijk een drijvend object gemaakt. De ene kon wel een veel grotere lading aan dan de ander.
CFE63450-C038-41B5-A7B8-CCD91F66D4EB
A276A6D5-C3ED-47AE-91BF-448992965DA1
9FAC12B8-E77D-4F07-8BEC-8F1A8E236B7B
8F5081F5-9515-4945-9746-B933A43D3E7A
F3AD3EE6-2888-4111-96F6-D6C0DE854DA5
0D7D7E1C-9ED7-4DB0-8FE2-45A2BC096504
F828D089-3958-4EC0-8689-50DF9F0E5C52
49610302-3E4B-49A5-B28F-7B6092DD84F3
DC6B23DE-3A92-4353-8B1B-664FC7AB2A50
27F92333-0C97-49A9-8F4E-078E319E85B1
D034D365-E359-4EE9-94FC-F6E1D21FF071
De Meerkoet Cyc;lus