Groep acht heeft deze week afgesloten met een interessante techniekles. Eerst moest wel een instructieve tekst gelezen worden over hoe je een periscoop bouwt. Daarna werden de rekenvaardigheden getest. De kinderen moesten namelijk met schaal gaan rekenen. De periscoop was in het echt twee keer zo groot. Dit stond in de tekst, maar dit werd niet door iedereen opgemerkt. Zo ontstonden er zeer kleine periscopen. Nog een keer kritisch lezen dus.
Na het meten en rekenen kwam het technische gedeelte. Hoe vouw je bouwplaat en waar plaats je de spiegels? De eerste periscopen werken. De volgende keer wordt gekeken of je ook meerdere periscopen met elkaar kunt verbinden en wat het effect hiervan is.
Volgende week gaan de kinderen ook anderen instrumenten bouwen. Welke? Dat is nog een verrassing.
        0C600BAD-D728-4E45-B44A-9CFCF9EF9771
    
        02F1C096-3BEA-4CB3-ADCA-876344FCF47F
    
        ACB7B39C-29B9-4D7C-9D0C-EC585B510550
    
        96548721-5BC8-4E59-8802-B6B63B53ED4C
    
        740BB606-2AAF-45B4-8880-298A26B43D2F
    
        15AB54B6-4B42-431C-9CFC-21EE2414DEF0
    
        088A92EC-5804-4FC1-A891-6D1404E5A0D1