Maak je eigen periscoop

Groep acht heeft deze week afgesloten met een interessante techniekles. Eerst moest wel een instructieve tekst gelezen worden over hoe je een periscoop bouwt. Daarna werden de rekenvaardigheden getest. De kinderen moesten namelijk met schaal gaan rekenen. De periscoop was in het echt twee keer zo groot. Dit stond in de tekst, maar dit werd niet door iedereen opgemerkt. Zo ontstonden er zeer kleine periscopen. Nog een keer kritisch lezen dus. 

Na het meten en rekenen kwam het technische gedeelte. Hoe vouw je bouwplaat en waar plaats je de spiegels? De eerste periscopen werken. De volgende keer wordt gekeken of je ook meerdere periscopen met elkaar kunt verbinden en wat het effect hiervan is. 

Volgende week gaan de kinderen ook anderen instrumenten bouwen. Welke? Dat is nog een verrassing. 

0C600BAD-D728-4E45-B44A-9CFCF9EF9771 0C600BAD-D728-4E45-B44A-9CFCF9EF9771
02F1C096-3BEA-4CB3-ADCA-876344FCF47F 02F1C096-3BEA-4CB3-ADCA-876344FCF47F
ACB7B39C-29B9-4D7C-9D0C-EC585B510550 ACB7B39C-29B9-4D7C-9D0C-EC585B510550
96548721-5BC8-4E59-8802-B6B63B53ED4C 96548721-5BC8-4E59-8802-B6B63B53ED4C
740BB606-2AAF-45B4-8880-298A26B43D2F 740BB606-2AAF-45B4-8880-298A26B43D2F
15AB54B6-4B42-431C-9CFC-21EE2414DEF0 15AB54B6-4B42-431C-9CFC-21EE2414DEF0
088A92EC-5804-4FC1-A891-6D1404E5A0D1 088A92EC-5804-4FC1-A891-6D1404E5A0D1